Yukarı Kaydır

Siyah

Beyaz

Siyah

Beyaz

Ankara
Ahimesut Mh. 1789. Cadde, Akasya Evleri C:13
info@pio.com.tr
Tel: +90 532 404 7037
İstanbul
Eski Büyükdere Caddesi, Büyükdere İş Merkezi, No:2 Kat:6
info@pio.com.tr
Tel: +90 532 404 7037

Kurum İçi Uygulanabilir Marka Yönetim Modeli

Marka yöneticileri, ilgi çekici bir marka yaratmanın sadece bir başlangıç olduğunu bilir. Zor olan sadece marka yaratmak değil, aynı zamanda etkili marka yönetimi ile uzun vadede tutarlılığı ve farklılığı sürdürmektir. Bu sebeple markanızın, fırsatlara ve zorluklara uyum sağlama konusunda esnek olması gerekir. 

Marka bütünlüğünü korumak, uzun vadeli büyüme için esastır ve küresel bir markayı denetlemek zor olabilir. Geçmişte, marka koruma kavramı bu sorunu hafifletmek için bir araç olmuştur. Markalar, faaliyetlerini denetlemek için bir alt birim oluşturmuş veya profesyonel marka danışmanlarından destek almışlardır. Marka koruma kavramının amacı, optimum düzeyde markayı denetlemek, olası sorunların önüne geçmek, iyileştirmek ve teşvik etmek olmalıdır. 

Ancak şirketlerin oluşturduğu bu alt birimler çoğu zaman karmaşık bir kurumsal yapıya, çok çeşitli marka ifadeleri ve temas noktalarına sahip küresel bir organizasyonda önemli zorluklar olduğunu kanıtlıyor.

Öyleyse, markanızın bütünlüğünü nasıl koruyabilirsiniz?

İlgili departmanda kurulacak profesyonel bir ekibin Marka Yönetimi açısından, markanızın koruma ve denetlenmesinden daha etkilidir. Marka Yönetimi yalnızca denetlemeyi ve iyileştirmeyi değil, açıklamayı, ilham vermeyi ve güçlendirmeyi amaçlar. Bir dizi eğitim ve eğlence faaliyeti yoluyla, bir marka yönetim ekibi kurulabilir. Bu organizasyon, zaman zaman ekibin, markanın farklı yönleri ve neyi temsil ettiği konusunda çalışanlarıyla aktif bir şekilde etkileşime girebilir. Ayrıca, çalışanların markayı günlük aktivitelerde en iyi şekilde nasıl kullanacakları konusunda yardım ve tavsiye alabilecekleri belirtilebilir. Bu görevde tüm çalışanlar eşit öneme sahiptir. Asıl sormamız gereken soru, her şirkete uygun bir Marka Yönetim modelinin nasıl tasarlanacağıdır.

Marka Yönetiminin çalışmasını sağlayan faktörler:

Şirket kültürüne uyum:
Hiyerarşik bir yapıya sahip şirkette çalışanlar, tanımlanmış bir kurumsal çerçeve ile şekillendirilmiş kültüre alışırlar. Finans endüstrisinde veya büyük şirketlerde görebileceğimiz böyle bir kültürde, çeşitli düzeylerdeki Marka Komiteleri yönetimi destekleme ve tavsiye etme konusunda etkili olabilir.

Bazı konaklama şirketleri gibi, çalışanlara daha fazla özgürlük ve sorumluluk sağlayan daha az yapılandırılmış ancak daha çevik bir organizasyon, modeli uygulama yollarına daha esnek bir yaklaşım gerektirebilir. Bu senaryoda, Marka ekibini yeteneklerine göre değil, organizasyon içindeki statülerine ve etkilerine göre belirlemek en doğrusudur.

Boyut ve tahsis edilen kaynaklar:
Yüksek düzeyde yapılandırılmış Marka Yönetim modelleri hem zaman hem de kaynak tüketir. KOBİ’leri veya mali açıdan daha kısıtlı olan şirketleri düşünürken yararlı bir taktik, Marka Yönetimi sonradan ele almaktan ziyade, başlangıçtan itibaren işin ayrılmaz bir parçası haline getirmektir. Çalışanların günlük davranışlarının bir parçası olarak marka bilincini içeren bir kültür geliştirmek için çalışmak çok önemlidir.

Organizasyon içindeki marka bilgisinin:

Karmaşıklığı gelişmiş markalaşma bilgisine sahip bir şirket düşünün. Genellikle bir marka yönetim sistemini anlamayı ve uygulamayı daha kolay bulacaktır.  Marka ekibi, markanın anlamını ve alaka düzeyini tüm çalışanlara açıklayan ilk “ısınma” adımlarıyla başlayabilir. Kuruluşunuz ister büyük ister küçük, yapılandırılmış veya çevik, geleneksel veya yalın olsun, açık olan şu ki: Marka Yönetimi ekibini Marka, İletişim veya Pazarlama ekiplerinin ötesinde genişletmeniz gerekir. İnsan Kaynaklarındaki çalışanlardan iş birimlerine kadar tüm şirketi dahil etmelisiniz.

Kuruluşların başarılı bir Marka Yönetim modelini uygulamak için atabilecekleri temel adımlar:

  1. Marka, İletişim ve Pazarlama departmanının ötesine geçin: Marka herkese aittir, bu nedenle üzerinde çalışılmalı ve herkes tarafından bakılmalıdır.
  2. Bir karar alma organı tanımlayın: Bu organın şekli markadan markaya değişecektir, ancak gerektiğinde nihai kararları verebilecek bir gruba sahip olmak gereklidir.
  3. ‘Şampiyonlarınızı’ bulun: Her organizasyonda, iş arkadaşları arasında liderlik becerileri ve güvenilirliği olan kararlı insanlar vardır. Onları bulun ve marka şampiyonlarınız yapın.
  4. İlerlemenizi izleyin: Veriler, sistemin çalışıp çalışmadığını veya ayarlamalar gerekip gerekmediğini belirlemede en büyük müttefikiniz olmalıdır.
Size en iyi deneyimi sunmak için çerezleri kullanıyoruz.