Yukarı Kaydır

Siyah

Beyaz

Siyah

Beyaz

Ankara
Ahimesut Mh. 1789. Cadde, Akasya Evleri C:13
info@pio.com.tr
Tel: +90 532 404 7037
İstanbul
Eski Büyükdere Caddesi, Büyükdere İş Merkezi, No:2 Kat:6
info@pio.com.tr
Tel: +90 532 404 7037

Küçük İşletmeler İçin Ucuz Markalaşma Stratejileri

“Marka” kelimesini duyduğunuzda, aklınıza ilk gelen şey nedir? Büyük şirketleri, Apple, McDonald’s, Nike, vb. sembolleri ile hatırlıyorsunuz. Ancak, birçok kişi markayı küçük işletmelerle ilişkilendirmiyor. Sadece büyük organizasyonlar için ayrılmış gibi görünen bir kavram çünkü çok zaman alıcı ve pahalı sayılıyor. Ama bu doğru değil!

Küçük işletmeler markalaşma stratejilerinden büyük faydalar sağlayabilir. İşletmenizin bütçenizi aşmadan müşterilerinizin dikkatini çekmesine ve öne çıkmasına yardımcı olmak için yapabileceğiniz birkaç şey vardır.

Aşağıda, işletmenizi bir sonraki seviyeye taşımanıza yardımcı olabilecek dört ucuz marka stratejisi yer almaktadır:

Görselleri Birleştirin

Görseller marka bilinci oluşturmada merkezi bir rol oynar. Örneğin, Coca-Cola‘yı hayal ettiğinizde, ikonik kırmızı renklerini, farklı tipografilerini ve “yaşamı kutlayın” logosunu hatırlıyor musunuz?

İşletmenizin markasını temel görsellerle oluşturmanın birkaç yolu:

Şirket logosu

Unutulmaz logolar markanız için cesur bir görüntü oluşturmak için çok önemlidir. Logo, tüm işinizi, yani misyonunuzu, değerlerinizi, vizyonunuzu, hizmetlerinizi ve ürünlerinizi vb. özetleyecektir. Küçük bir bütçeyle oluşturmak oldukça kolaydır. Çevrimiçi logo üreticilerini kullanabilirsiniz. Bunlar anında yeni logolar oluşturabilen programlardır.

Şirket Web Sitesi

Web siteniz potansiyel müşterilerin ve iş ortaklarının şirketinizi nasıl ölçeceği ile ilgili ilk izlenimi verir. Web siteniz sade, zayıf bir kullanıcı ara yüzüne sahipse veya sadece çekici görünmüyorsa, ziyaretçileri caydırır. İyi görünümlü ve verimli web siteleri oluşturmak çok kolay ve uygun fiyatlı hale geldi. Yerel bir web geliştirme ekibi kiralayabilir veya içerik yönetim sistemlerinden WordPress’i düşünebilir ve Premium temalarını seçebilirsiniz.

Kartvizitler

Kartvizitler günümüzün teknoloji odaklı dünyasında hala değer taşıyor. Şirketinizin kartvizitlerini tasarlarken, marka ve logo stil öğelerinizi kullandığınızdan emin olun.

  • İçerik Pazarlaması

İçerik pazarlama, markalama için güçlü ve uygun fiyatlı bir araçtır. Birçok seviyede çalışır. Örneğin, alan adınızda önde gelen bir kaynak ve konu uzmanı olarak kendinizi konumlandırarak, hedef kitlenizin size güvenmesini sağlayın. İş yapmak için bir şirket seçmenin zamanı geldiğinde, sizinki muhtemelen ilk tercihleri ​​olacaktır.

İçerik pazarlaması marka bilinci oluşturmak için de mükemmel bir yöntemdir. İlk olarak, doğru içeriğe sahip güçlü bir marka sesi geliştirmelisiniz. Ardından bu marka sesini, geliştirdiğiniz her içeriğe taşıyın. Bu, müşterileriniz için işletmenizin neyle ilgili olduğunu güçlendirmeye yardımcı olur, bu da ilişkileri güçlendirir ve işletmeyi yönlendirmeye yardımcı olur.

Başarının anahtarı bazı araştırmalarla başlamaktır. Müşterilerin ne istediğini anlayın. Ne soruyorlar ve sonra müşterilerin ihtiyaçlarını, isteklerini ve sorularını karşılamak için içerik oluşturuyorlar. Örneğin, bir pizzacıysanız ve müşterilerin pizza hamuru nasıl yapacağına dair tarifler ve bunu kullanan diğer tarifleri aradığını belirlerseniz. Bir blog oluşturabilir veya pizza hamurunun nasıl yapılacağını, diğer tarifleri, özel ipuçlarını ve teknikleri vb. yapmak için nasıl kullanılabileceğini gösteren videolar yayınlayabilirsiniz. Bu tür içerik müşterilere çok değer katacaktır. Pizza aramaya geldiklerinde, muhtemelen sizi ziyaret edecekler.

  • Form Ortaklıkları

Marka oluşturmayı hızlandırmanın ve genişletmenin harika bir yolu da ortaklıklar kurmaktır. İnsanlar güvenebilecekleri markaları tercih ediyor. Dolayısıyla, yeni bir markanya güvenmek biraz zaman alacaktır. Bu süreci hızlandırmanın en iyi yolu, müşterilerinizin kullandıkları markalarla ortaklıklar aramaktır. Bu, proxy tarafından güven oluşturmaya benzer. Bir müşteri işletmenize zaten kullandığı ve güvendiği başka bir işletme tarafından tanıtılırsa, işletmenize de güvenme olasılığı daha yüksektir. Bu stratejiyi başarmak için, benzer kitlelere sahip ve rekabetçi olmayan işletmeler bulmanız gerekir. Örneğin, makarna sosunuzu satmayı planlıyorsanız. Makarna satan özel yiyecek dükkanlarına yaklaşmayı düşünün. Ürünlerinizi yemek festivallerinde de sergileyebilirsiniz. Popüler yemek yazarları için konuk yazıları yazmayı teklif edin. Bunlar, diğer markalarla nasıl ortaklık kurabileceğinize dair birkaç fikir.

  • Yıldız Müşteri Hizmetleri

Olağanüstü müşteri hizmetleri markanızın itibarını artırmakta son derece yardımcı olacaktır. Ağızdan ağıza pazarlama hala çok etkilidir, bu nedenle müşterileri mutlu tutmanız, şikayetlerini ve sorgularını çözmeniz ve geri bildirimlerine dikkat etmeniz önemlidir. Bu, müşteri tabanınızı büyütmenize ve markanıza daha fazla dikkat çekmenize yardımcı olacaktır.

Markalama, güzel bir web sitesinden veya göz alıcı bir logodan daha fazlasıdır. Bu, müşterilerle nasıl bağlantı kurduğunuz ve bu bağlantıyı sürdürmek için ne yaptığınızla ilgilidir. Ününüz bu etkileşimlerle oluşturulmuştur. Uzun vadede başarılı olmak için, yıldız müşteri hizmetlerini bir numaralı önceliğiniz haline getirmelisiniz. Bu, işletmenizi geliştirmek için fırsatlar aramak anlamına gelir. Örnekler arasında web sitenizin tasarımını yenileme, iade işlemini basitleştirme vb. Sayılabilir.

Sosyal medya paha biçilmez bir pazarlama kanalıdır. Markalama için akıllıca kullanılabilecek bir tane. İşte sosyal medya ile yapabileceğiniz birkaç şey:

Daha geniş kitlelere hitap etmek için hikâye anlatımı kullanın. Etiketlerine, kişisel yorumlarına ve mesajlarına hemen yanıt vererek mevcut müşteriler, potansiyel müşteriler ve takipçilerle etkileşime geçin. Önce müşteri için özür dileyerek müşteri eleştirilerini uygun ve profesyonel bir şekilde hemen yanıtlayın. Deneyim ve yardım etmek için bir yol sunun. En yeni ürününüz / hizmetiniz hakkında görüş almak için takipçilerinizi kullanın. Ürününüzü, takipçileriniz arasında paylaşılabilmesi için videolar üretin.

Bunlar, işletmenizin nişinizde rekabetçi bir adım atmasına yardımcı olabilecek sadece birkaç ucuz marka stratejisidir. Tek ihtiyacınız olan yaratıcılık ve doğru cevaplar! 

Size en iyi deneyimi sunmak için çerezleri kullanıyoruz.