Yukarı Kaydır

Siyah

Beyaz

Siyah

Beyaz

Ankara
Ahimesut Mh. 1789. Cadde, Akasya Evleri C:13
info@pio.com.tr
Tel: +90 532 404 7037
İstanbul
Eski Büyükdere Caddesi, Büyükdere İş Merkezi, No:2 Kat:6
info@pio.com.tr
Tel: +90 532 404 7037

Bu Büyük Marka Bilinci Oluşturma Hatalarından Kaçının

İşletmenizin ne kadar büyük veya küçük olduğu önemli değildir. Markanıza dikkat etmiyorsanız, bir işletmenin yapabileceği en yanlış hatalardan birini yapıyorsunuzdur.

Sadece markalarına öncelik veremeyen işletmelerin nasıl alışveriş yaptıklarıyla ilgili makale veya rapor bulmak zor değil. Tek gereken küçük bir hata ve ne yazık ki bu hatalar düşündüğünüzden daha sık oluyor. Bunu duymamış olmanız, dışarıdaki bazı şirketlerin kötü markalaşma nedeniyle kapanmadığı anlamına gelmez.

Kötü veya tutarsız markalaşma, birçok işletmenin başarısız olmasının ve kötü markalamanın genellikle markanın sağlayabileceği değeri göz ardı eden işletmelerden kaynaklanmasının en önemli nedenlerinden biridir. Kaldırabilecekleri bir marka kimliğine sahip sadece büyük kuruluşlar değil. Bu büyük organizasyonlar bulundukları yere vardılar çünkü gençlik yıllarında markalaşmaya odaklandılar.

Marka bilinci oluşturma, yüksek düzeyde zekâ kullanılarak çözülmesi gereken karmaşık bir bulmaca değildir. Aslında, oldukça kolay. Ancak, bir miktar tecrübe gerektirir. Kendinizi markalaşmanın temelleri hakkında eğitmek, iyi bir yoldan başlamak için gereken tek şeydir. Diğer kuruluşlar tarafından yapılan tipik hatalardan kaçınabilir ve hatta işinizi ayakta tutmanın getirdiği stresi azaltabilirsiniz.

Etkili markalaşmanın sonuçlarını görmeye başladığınızda egzersizin tadını çıkarabilme şansınız da yüksektir. Marka bilinci oluşturma çalışmalarınızı daha az sorunlu hale getirmek için, önce en yaygın hatalardan kaçınmayı öğrenmeniz gerekir.

Markalaşmada en yaygın hatalar. İşte size yardımcı olacak küçük bir liste.

Doğru uzmanlığı aramamak

Büyük adamlarla rekabet etmekten kaçınmak için “küçük işletme” statünüzü kullanabileceğiniz günler geride kaldı. Günümüzde teknoloji, özellikle markalaşma konusunda büyük işletmelerle aynı seviyede kalmanızı sağlar. İşin püf noktası, farkındalık yaratmak için mümkün olduğunca etkin yolu keşfetmektir.

Marka vaadinizi yerine getirememek

Müşterilerinizin size sadık kalmasını sağlamak için yaptığınız şeyin söylediklerinize veya vaat ettiğinize uygun olduğundan emin olmanız gerekir. Başka bir deyişle, marka tutarlılığını korumanız gerekir. İşlemlerinizin tüm kanallarda tutarlı olması gerekir. Örneğin, web sitenizdeki iletişimin basılı reklamlarınızdaki iletişim stiliyle eşleşmesi gerekir.

En ufak bir tutarsızlık müşterilerin inancını kaybetmesine neden olabilir. İtibar, markalaşma çorbasının temel bir bileşenidir ve bunu hesaba katmayı unutursanız, başını büyük belada olacaktır.

Unutulmaz bir işaret kullanmamak

Etrafınıza bakın ve karşılaştığınız birçok büyük markanın, marka hakkında bir şeyler de ileten anında tanınabilir bir görsele sahip olduğunu göreceksiniz. Görsel dediğimizde sadece logodan bahsetmiyoruz; markanın imzası olarak işlev gören belirli bir görsel öğeden bahsediyoruz.

Michelin’in Michelin Adamı var. Pillsbury’de Pillsbury Hamur Boyu var. Marlboro’nun Kovboy’u var.

Müşterilerin markanızla görsel bir bağlantı kurabilmesi gerekir ve bu da uygun görseller kullanılarak yapılır. Bu nedenle, marka imajınızı ve pazarlama stratejinizi güçlendirmek için ne tür bir görselin ideal olacağını bulmaya zaman ayırın. Gerekirse stratejinizin tamamını değiştirecek kadar ileri gitmeniz bile gerekebilir.

Ani genişleme

Markanızın gerçekten hız kazandığını fark ettiniz. Bu aşamada, daha da genişlemek cazip gelebilir. Ancak, yapabileceğiniz en kötü şey bu olabilir. Genişleme, daha fazla iş ve müşteri anlamına gelmez.

McDonald’s buna iyi bir örnek olur. Şirket olması gerekenden daha fazla genişledi ve şimdi zor günlerle karşı karşıya. Diğer tarafta, In-N-Out, tam anlamıyla menüde sadece 4-5 öğe olan bir zincir var. Tahmin edin kim daha fazla para kazanıyor? 2015 yılında In-N-Out, ünite başına satışların 2.546.000 $ olduğunu bildirdi. McDonald’s, büyük boyutuna rağmen sadece 2.476.000 $ kazandı.

Anahtar, denemeden önce sahip olduklarınıza odaklanmaktır. İyi oturduğunuzda risklerin alınması gerekir; hala tırmanırken değil.

Liderleri kopyalama

Yerleşik markaları öğrenmek genellikle olumlu bir şeydir. Ancak, anahtar ilham almak ve onları kopyalamak değil. Başka bir markanın tam olarak ne yaptığını yapmanın anlamı nedir? Marka bilinci oluşturmanın amacı, sektörünüzdeki diğer markalardan öne çıkmanızı sağlamaktır. Her zaman yeni, benzersiz ve alakalı bir şey sunmaya çalışın.

Markanın anlamını yanlış anlamak

Birçok işletme, bugün bile, markanın gerçekte ne anlama geldiğini anlayamıyor. Marka bilinci oluşturma, yalnızca mükemmel logoya sahip olmak veya doğru renkleri kullanmakla ilgili değildir. Bu şeyler önemli olsa da marka bilinci oluşturmada bundan çok daha fazlası var.

Markalaşma da kimlikle ilgilidir. Neyi temsil ettiğinizi ve neyle ilgili olduğunuzu müşterilerinize iletmeniz gerekir. Logolarınız ve renkleriniz yalnızca kimliğinizi temsil eden sembollerdir; onlar sizin kimliğiniz değil. Metro sağlığı göstermek için yeşil rengi kullanır, ancak renk kurmak istediği kimliğe göre seçilmiştir; McDonald’s veya KFC gibi rakiplere daha sağlıklı bir alternatif olarak.

Anında reklam yoluna gitmek

Markanızı kurmanın en iyi yolu, başlangıçta, etkili halkla ilişkilerdir. Reklam değil. Reklamcılık pahalı bir iştir ve amaçlanan sonuçları vermeyebilir. Öte yandan, PR çoğunlukla ücretsizdir. Bu nedenle, reklam için harcamadan önce PR ile kendinizi konumlandırın.

Çünkü bu marka bilinirliği yaratmanın en uygun maliyetli yoludur. Profesyonel PR yardımı almak daha sonraki aşamalar için daha iyi bir yoldur.

Markalaşmanın, büyük ya da küçük her işletmenin en önemli yönlerinden biri olduğunu bilmeniz gerekiyor. Etkili bir marka, günümüzün rekabetçi pazarında size önemli bir avantaj sağlayabilir.

Size en iyi deneyimi sunmak için çerezleri kullanıyoruz.