Yukarı Kaydır

Siyah

Beyaz

Siyah

Beyaz

Ankara
Ahimesut Mh. 1789. Cadde, Akasya Evleri C:13
info@pio.com.tr
Tel: +90 532 404 7037
İstanbul
Eski Büyükdere Caddesi, Büyükdere İş Merkezi, No:2 Kat:6
info@pio.com.tr
Tel: +90 532 404 7037

Pio Reklam Ajansı UX Trendler Araştırması

SurveyMonkey’i kullanarak 18-60 yaşları arasındaki 1013 katılımcıyla mevcut Web Kullanıcı deneyimlerinden duydukları memnuniyeti araştırdık. Katılımcıların %81’i bir web sitesi güncel değilse ilgili markayı daha az hatırladıklarını belirtti.

Araştırma Seçmeleri

  • Katılımcıların% 81’i, web siteleri güncellenmezse bir markanın akılda kalıcı olmadığını düşünmektedir.
  • % 41’i, web sitelerinin verilerini riske atmadığı sürece kişisel verilerini daha kolay hale getirmek için saklayıp saklamamasına aldırmıyor.
  • Yaklaşık% 40’ı çevrimiçi gizliliklerinden endişe duyuyor.
  • Ankete katılanların yarısı (% 50) tarayıcı geçmişine dayalı olarak alakalı reklamlar yayınlamaktan hoşlanıyor ancak verilerinin başka nasıl kullanılabileceği konusunda dikkatli.
  • Katılımcıların yarısı (% 50), yorumlar ve fotoğraflar gibi kullanıcı içeriğinin alışveriş yaparken onlara çok yardımcı olduğunu söylüyor.
  • % 43’ü, çevrimiçi deneyimlerini daha iyi, güvenli işlemlere ve gizliliğe göre daha öncelikli hale getirmede kullanım kolaylığını birinci sıraya koydu.
  • Katılımcıların% 74’ü elbette en sevdikleri markanın mobil uygulamasını indireceklerini söyledi.
  • % 40’tan fazlası bir arama kutusunun içeriği web sitesindeki en önemli özellik olduğunu söylüyor.
  • Çevrimiçi deneyimlerini en çok neyin etkilediğini sıralaması istendiğinde, katılımcıların% 58’i hız ve kolaylığın diğerlerine göre etkili olduğunu söyledi.

Gizlilik Bulguları:

  • Katılımcıların yarısı (% 50) sosyal medya yayınlarındaki reklamlar söz konusu olduğunda tarayıcı geçmişine dayalı olarak, kolaylıktan hoşlandıklarını ancak verilerinin başka ne şekilde kullanılabileceğinden endişeli olduklarını söylüyor.
  • % 26’sı, tarayıcı geçmişine ve cihaz etkinliğine dayalı olarak sosyal medya feed’lerinde görünen reklamlar hakkında tamamen olumsuz düşünüyor ve bunun tam bir gizlilik istilası ve bir saldırı olduğunu belirtiyor.
  • % 41’i, web sitesi saldırıya uğramadığı ve kişisel verilerinin risk altına girdiği sürece daha iyi bir Kullanıcı Deneyimi oluşturmaya yardımcı olursa, web sitelerinin kişisel verilerini saklayıp saklamamasına aldırmıyor.
  • % 36’sı kişisel verilerinin web’de nasıl saklandığı ve paylaşıldığı konusunda çok dikkatli.
  • Katılımcıların% 32’si gizlilik ve daha iyi bir kullanıcı deneyimi arasında bir denge olduğunu anlamaktadır.
  • % 36’sı hala çevrimiçi gizliliklerinden endişe duyuyor.
  • % 43’ü, çevrimiçi işlemlerini güvenli işlemlere ve gizliliğe göre daha iyi hale getirmede birinci öncelik olarak kullanım kolaylığını sıraladı.
  • Katılımcıların yarısından fazlası (% 52) çevrimiçi deneyimlerini daha iyi hale getirmek için gizliliği birinci öncelik olarak sıraladı.

Perakende ve E-Ticaret Bulguları:

  • Katılımcıların yarısı (% 50), yorumlar ve fotoğraflar gibi kullanıcı içeriğinin alışveriş yaparken onlara çok yardımcı olduğunu söyledi.
  • Katılımcıların yarısından fazlası (% 56), en iyi web sitesi özelliklerinin önceden aradıkları bir ürünün satışa sunulduğu zaman olduğunu söyledi!
  • Katılımcıların dörtte biri (% 25) favori web sitesi özelliği, bir web sitesinin alışveriş sepetlerinde bıraktıkları ürünü takip etmeye devam ettiklerini belirtti.
  • Dörtte biri (% 25), indirim kuponları bir web sitesinde alışveriş yaparken en önemli özellik olduğunu belirtti.
  • % 13, bir web sitesi alışverişinde kolay ödeme için Apple Pay veya PayPal ödeme özelliğinin en önemli özellik olduğunu söylüyor.
  • Ankete katılanların yaklaşık dörtte üçü (% 74) elbette en sevdikleri markanın mobil uygulamasını indireceklerini söyledi.
  • Katılımcıların% 81’i web siteleri yıllarca güncellenmediyse bir markayı daha az düşüneceğini, aslında% 39’u web sitesi yeni, kullanıcı dostu ve güncel değilse bir ürün veya hizmet kullanma hakkında iki kez düşüneceğini belirtti.

İçerik Web Sitesi Bulguları:

  • % 42, bir içerik web sitesinde kendileri için en önemli özelliğin arama yetenekleri olduğunu ve aradıklarını hemen bulabilme olanağı sunduğunu söyledi.
  • Neredeyse dörtte biri (% 24) içerik web sitesinde en önemli özelliğin, incelemeler, forumlar ve fotoğraflar gibi kullanıcı içeriğine sahip olmaları olduğunu söyledi.

Tam Araştırma Sonuçları:

Lütfen aşağıdakilerin çevrimiçi deneyiminizi nasıl etkilediğini, önem sırasına göre sıralayın.

  • Çevrimiçi deneyimlerini en çok neyin etkilediğini sıralaması istendiğinde, katılımcıların% 58’i hız ve kolaylığın diğerlerine göre en etkili olduğunu söyledi.
  • Katılımcıların dörtte biri (% 25), kişisel bilgilerini çevrimiçi deneyimlerinden en etkili şekilde koruyan gizlilik yasalarını ve güvenliği sıraladı.

Web sitelerinin daha iyi bir Kullanıcı Deneyimi oluşturmasına yardımcı oluyorsa kişisel verilerinizi saklayıp saklamadığını düşünüyor musunuz?

  • % 41’i, web sitesi saldırıya uğramadıkça ve kişisel verileri risk altında olmadığı sürece aldırmaz.
  • % 36’sı kişisel verilerinin web’de nasıl saklandığı ve paylaşıldığı konusunda çok dikkatli.
  • % 23, aradığım şeyi hızlı bir şekilde almak için veri kullanıldığında yararlı olduğunu itiraf ediyor.

Gizlilik arzunuz kullanıcı deneyiminizle nasıl ilişkilidir?

  • % 32’si artık gizlilik ve daha iyi bir kullanıcı deneyimi arasında bir denge olduğunu anladıklarını iddia ediyor.
  • % 16’sı mahremiyetlerinden hiç endişe etmediklerini söylüyor.
  • % 15’i çevrimiçi gizlilik sorununun aşırıya kaçtığını düşünüyor. 
  • % 36’sı hala çevrimiçi gizliliklerinden endişe duyuyor.

Sizce, tarayıcı geçmişinize veya telefonunuzdaki , başka bir cihazdaki diğer etkinliklere göre reklamların sosyal medyada görünmesi olumlu veya olumsuz mu?

  • % 9’u, çevrimiçi alışverişin daha hızlı ve daha verimli bir süreç olmasını sağladığını iddia ediyor.
  • % 15, bunun olumlu olduğunu söylüyor çünkü sadece kendileriyle ilgili olan umurunda olan şeylere hizmet edildiğini düşünüyor.
  • Katılımcıların % 50’si karışık, kolaylıktan hoşlanıyor ancak verilerinin başka ne şekilde kullanılabileceğine dikkat ediyorlar.
  • % 26’sı bunun olumsuz, tam bir gizlilik istilası ve izinsiz giriş olduğunu söyledi.

En iyi hangi web sitesi özelliklerini seviyorsunuz?

  • % 19, favori web sitesi özelliklerinin, bir sayfanın arama geçmişime göre bana yönelik teklifler sunması olduğunu söyledi.
  • % 56, favori web sitesi özelliklerinin daha önce aradıkları bir ürünün satışa sunulduğu zaman olduğunu söyledi!
  • Katılımcıların en sevdiği web sitesi özelliğinin % 25’i, bir web sitesinin alışveriş sepetlerinde bıraktıkları veya herhangi bir nedenle aramayı bıraktıkları bir ürünü takip etmesidir.

Web siteleri yıllarca güncellenmezse markayı daha az düşünüyor musunuz?

  • % 39’u evet yanıtı verdi, web sitesi yeni, kullanıcı dostu ve güncel değilse bir ürün veya hizmet kullanmayı iki kez düşündüklerini söyledi.
  • % 16 evet yanıtı verdi.
  • % 26 evet dedi, bu gün bir şirketin web sitesini güncel tutması önemlidir.
  • % 15 hayır, ürün veya hizmete ihtiyaç duyuyorlarsa aldıkları hizmete odaklandıklarını söyledi.
  • % 5 hayır, bir web sitesi deneyimi bizim için hiç önemli değil dedi.

Sizin için en büyük web sitesi hangisi?

  • % 28, onlar için en büyük web sitesinin arama kutusu içerdiğini, böylece aradıklarını hızlı bir şekilde bulabildiklerini söyledi.
  • % 13 en büyük web sitesinin görsel olarak hoş göründüğü cevabını verdi.
  • % 25, ​​site mobil uyumlu olduğunda daha etkili ve büyük olduğunu söyledi.

Bir web sitesinde alışveriş yaparken EN önemli özellik nedir?

  • Ankete katılanların % 50’si, bir web sitesinde alışveriş yaparken en önemli özelliklerin yorumlar ve fotoğraflar gibi kullanıcı içeriğidir.
  • % 25, ​​indirim kuponları bir web sitesinde alışveriş yaparken en önemli özelliktir dedi.
  • % 13, web sitesi alışverişinde Apple ödeme veya PayPal ödeme özelliğinin kolay ödeme için en önemli özellik olduğunu söylüyor.

Bir içerik web sitesindeyken EN önemli özellik hangisidir?

  • % 42 kendileri için en önemli özelliğin, sitenin aradığımı hemen bulma yeteneği sunması (arama özellikleri) olduğunu iddia etti.
  • % 16’sı bir içerik web sitesindeki en önemli özelliğin sürekli yeni içerik ve özellik akışı sağlamaları olduğunu söyledi.
  • % 24, bir içerik web sitesinde kendileri için en önemli özelliğin, incelemeler, forumlar ve fotoğraflar gibi kullanıcı içeriğine sahip olmaları olduğunu söyledi.
  • % 14, bir içerik sitesinin mobil cihazlarındaki deneyimlerine devam etmelerini sağlayan bir uygulamaya sahip olmalarının önemli olduğunu belirtti.
  • % 4, sitede ne yaptıklarının diğer cihazlarda hatırlanmasının önemli olduğunu söylüyor.

Çevrimiçi deneyiminizi daha iyi hale getirme konusunda en çok hangi sıralamaya değer veriyorsunuz? 

  • % 43’ü, çevrimiçi deneyimlerini daha iyi hale getirmek, daha sonra güvenli işlemleri ve gizliliği sağlamak için kullanım kolaylığını birinci öncelik olarak sıraladı
  • % 41, gizliliği çevrimiçi deneyimlerinin en önemli önceliği, ardından güvenli işlemler ve kullanım kolaylığı olarak sıraladı
  • % 11, çevrimiçi deneyimlerini daha iyi hale getirme konusunda gizliliğe bir numaralı öncelik olarak değer verdiklerini söyledi.
  • % 5’i, çevrimiçi deneyimlerini daha iyi hale getirmek söz konusu olduğunda kullanım kolaylığının diğer her şeyi gölgede bıraktığını söyledi.

Favori markanızın mobil uygulamasını indirir misiniz?

  • % 74, elbette favori markalarının mobil uygulamasını indireceklerini söyledi.
  • % 26’sı favori markalarının mobil uygulamasını indirmeyeceklerini, web sitelerini kullanmayı tercih edeceklerini söyledi

Size en iyi deneyimi sunmak için çerezleri kullanıyoruz.