Yukarı Kaydır

Siyah

Beyaz

Siyah

Beyaz

Ankara
Ahimesut Mh. 1789. Cadde, Akasya Evleri C:13
info@pio.com.tr
Tel: +90 532 404 7037
İstanbul
Eski Büyükdere Caddesi, Büyükdere İş Merkezi, No:2 Kat:6
info@pio.com.tr
Tel: +90 532 404 7037

Kullanıcı Davranışını İzlemek Markanızın Pazarlama Başarısı için Neden Gereklidir

Geçtiğimiz on yıl içinde çevrimiçi olan bir eğilim fark etmiş olabilirsiniz: Dijital satış için varsayılan yaklaşım ürün ve hizmetleri her ne pahasına olursa olsun zorlamak olduğunda, bu gün tüketiciye değer sağlamak ve kullanıcıyı kendi şartlarında karşılamak yol göstericidir.

Bu makalede, kullanıcı davranışını anlamanın neden her zamankinden daha önemli hale geldiğini ve markaların hedef kitlelerine ayak uydurmak için hangi araçları kullanabileceğini inceleyeceğiz.

Kullanıcı davranışı neden önemlidir?

Web sitenizdeki kullanıcı davranışını izlemek ve anlamak neden bu kadar önemlidir? Belki zaten memnun olduğunuz bir dönüşüm oranınız var veya belki yılın belirli zamanlarında tanıttığınız önceden belirlenmiş bir ürün veya hizmet programınız var.

Çoğu zaman web sitesi öncelikleri, satış hedeflerine veya (bazen) yürütme ekibinin içgüdülerine dayalı olarak yüksek seviyelerden pazarlamaya dikte edilir. Bu yaklaşımla ilgili sorun, web sitesi kullanıcılarının, satış yöneticilerini veya şirket yöneticilerinden dikte edilen hedefleri önemsememesidir. Tek ilgilendikleri şey, kendi ihtiyaçları ve markanızın web sitesinin bunları karşılamaya nasıl yardımcı olabileceğidir.

Muhtemelen dünyanın en başarılı e-ticaret perakendecisi olan Amazon, bu tür bir vurgulamanın kullanıcı üzerindeki önemini göstermektedir. Şirket, müşteriye yönelik saplantılı odaklarının onları ayıran şey olduğunu ve bugün oldukları e-ticaret devi olmalarını sağlayan faktör olduğunu defalarca kaydetti. Başlangıçta birçoğunun yürütmenin imkansız olduğuna inanılan Amazon Prime, şimdi Amazon‘un genel başarısının temelini oluşturuyor. Neden? Çünkü müşterinin (neredeyse) anında ve zahmetsiz tatmin isteğini yerine getirir.

Markalar kullanıcı amacını nasıl keşfedebilir?

Müşterilerinizin amaçlarını ve niyetlerini daha iyi anlamak için markanızın kullanıcı davranışını izlemesinin birkaç yolu vardır.

Analytics :

En temel ölçüm araçlarıyla bile – yani web sitesi analizi – müşterilerin web sitenize geldiklerinde ne aradıklarını ortaya çıkarabileceğiniz çok şey var. Aynı şey temel sosyal medya performans analizi araçları için de geçerlidir.

Örneğin, bu araçlarla kullanıcıların en çok hangi tür içeriklerle etkileşime girdiğini kolayca keşfedebilirsiniz. Bir kullanıcının içerik tercihleri, dahili site aramaları ve yönlendiren anahtar kelimeler gibi niyetlerini de gösterir. Müşterinin web sitenize nasıl, ne zaman ve neden katıldığını anlamak, ihtiyaçlarının ve isteklerinin ne olduğunu belirlemeye yönelik ilk adımdır.

Kullanıcı anketleri:

Kullanıcı anketleri, müşteriden belirli bir öğe veya deneyimlerinin öğeleri hakkında doğrudan geri bildirim istemesini içerir. Anketler, genellikle müşteri memnuniyetini ölçmek amacıyla bir şirket temsilcisi ile bir satın alma veya etkileşimden sonra gerçekleştirilebilir. Kullanıcı sitenizde gezinirken kısa bir veya iki soru anketi de dağıtılabilir. Her iki durumda da anketler, markaların müşterilerin ihtiyaçlarının ne olduğunu ve sağlanan deneyimin bunları karşılayıp karşılayamayacağını anlamasına yardımcı olacak şekilde tasarlanmalıdır.

Site davranışı izleme araçları:

Markaların kullanıcı web sitesi davranışlarını izlemesine izin veren çeşitli araçlar vardır. Bu araçlar tıklamaları, fare hareketlerini, kaydırma ve daha fazlasını içerir. Kullanıcıların web sitenizde gerçekleştirdiği işlemler hakkında ampirik, niceliksel veriler sunar ve tereddüt, sürtünme veya karışıklık alanlarını vurgulamaya yardımcı olabilirler.

Kullanıcı testi:

Markalar, kontrollü bir ortamda kullanıcı davranışını izlemeyi de seçebilir. Yeni ürünler veya mülkler üzerinde kullanıcı testleri yapmak, gerçek tüketicilerin ürünü izlenirken kullanmasını gerektirir. Bu, markaların yalnızca kullanıcının bir ürünle nasıl etkileşimde bulunduğunu anlamasını sağlamakla kalmaz, aynı zamanda hangi görevleri gerçekleştirmeye çalıştıkları ve sorunları veya sürtünme noktalarını belirlemeye yönelik bilgiler sunar.

Sonuç

En başarılı markalar neredeyse her zaman ilk olarak müşterinin ihtiyaçlarına odaklanan markalardır. Bu makalenin başlarında Amazon’u, müşteriye amansız, saplantılı odaklanması, sürekli büyüme ve gelir sağlamalarına yardımcı olan bir marka örneği olarak aldık. Her ölçekteki marka, Amazon’un bu konudaki örneğinden öğrenebilir.

Bununla birlikte, bu tür takıntılı müşteri odağını sağlamak için, markaların öncelikle müşterilerinin ihtiyaç ve isteklerine uyum sağlamaları gerekir. Davranış izleme, bu ihtiyaçları anlamanın anahtarıdır. Çeşitli kullanıcı davranışı izleme mekanizmalarına yatırım yapmak, markaların daha kullanıcı odaklı olmalarına ve sonuçta sektörlerinde daha iyi hakim olmalarına yardımcı olabilir.

Size en iyi deneyimi sunmak için çerezleri kullanıyoruz.