Yukarı Kaydır

Siyah

Beyaz

Siyah

Beyaz

Ankara
Ahimesut Mh. 1789. Cadde, Akasya Evleri C:13
info@pio.com.tr
Tel: +90 532 404 7037
İstanbul
Eski Büyükdere Caddesi, Büyükdere İş Merkezi, No:2 Kat:6
info@pio.com.tr
Tel: +90 532 404 7037

Kişiselleştirilmiş Pazarlama ve Benim Nesilimin Anahtarı

Geleneksel endüstrilerin aksamaya hazır olduğunu düşünürken, bankacılık ve finansı düşünmemek zordur. Uzun süredir yüz yüze işlemleri operasyonlar için temel haline getiren bankacılık endüstrisi, tüketici talebini gittikçe daha fazla şekillendiren gelişen teknolojilere uyum sağlamada hızlı çözümler üretememiştir.

İster mağazada ister dijital olsun, ister cep telefonunda, isterse bir masaüstü cihazda olsun, çok çeşitli seçenekler nedeniyle bir müşteri olmak harika bir an. Alışveriş yapmanın birçok farklı yolu var. Pazarlamacıların işleri tüketiciler için mevcut seçenek çeşitliliği nedeniyle oldukça zordur. Peki markanız rekabetin zirvesinde kalabilir ve kalabalık bir pazarda kendini nasıl farklılaştırabilir? Cevap: işinizi ön plana çıkaran hiper odaklı, taktiksel, kişiselleştirilmiş bir pazarlama stratejisi.

“Ben Nesil” in Tanımlanması

Y kuşağı genellikle “ben kuşağı” olarak anılır, ama gerçek şu ki, her kuşağın içinde hepimiz kendiliğinden “ben insanlar “ız. Pazarlamacılar için soru, zamanlarının çoğunu kendilerini düşünerek geçiren insanlara nasıl hitap edileceğidir. Kişiselleştirme devreye giriyor.

Günlük Dijital Saatler

12 saatlik bir günün yaklaşık 6 saatini dijital ortamda geçiriyoruz. Bu sayılara daha ayrıntılı bir şekilde bakıldığında, günde yaklaşık 2 saat masaüstü cihazlarda geçirilir, ancak dijital alanda geçirilen günlük zamanın çoğunluğu – 3 saatin biraz üzerinde – aslında mobil cihazlarda gerçekleşir. Mobil cihazlar “ben kuşağının” doğal bir uzantısıdır ve mobil cihazlarda geçirilen süre bunu yansıtır. Bu cep telefonu numaraları, mobil cihazlara hazır kişiselleştirilmiş bir pazarlama stratejisine sahip olmanın ne kadar önemli olduğunu da gösterir.

Marka Sadakatçileri Değil, Sadık Ben

Alışveriş yapanların % 96’sı alışveriş yapmadan bir web sitesinden ayrılıyor, alışveriş yapanların % 50’si yeni bir perakendeciden alışveriş yapmaya çalışıyor. Bu rakamlar insanların artık markalara sadakati olmadığını, ihtiyaçlarını karşılamak için en iyi seçeneği aradıklarını gösteriyor. Belirli bir markayı temerrüde düşürmek yerine, bugünün tüketicileri çok fazla araştırma yapar ve satın alma kararı vermeden önce farklı kaynaklar ararlar.

Kişiselleştirme Markaları Avantajları

Birçok tanınmış marka son yıllarda kişiselleştirilmiş pazarlama kampanyaları başlattı. Coca-Cola, kullanıcıların adlarını şişelerine yazabilecekleri kampanya başlattı. EA Sports, kullanıcılara Madden Giferator ile kendi GIF’lerini oluşturma olanağı verdi. Burberry, kullanıcıların Burberry Kisses kampanyalarıyla kişiselleştirilmiş öpücükler göndermesine izin verdi. Her üç marka da satışlarda bir düşüş yaşandığı zaman bu kişiselleştirilmiş girişimler nedeniyle satışlarda veya katılımda bir artış gördü.

Arama Kişiseldir

Arama orijinal kişiselleştirme motorudur ve bir arama motoruna bir sorgu yazmaya ve ihtiyaçlarına çok uygun sonuçlar bulmaya alışkın olan kullanıcılar yaratmıştır. Aynı şey mobil cihazlarda da geçerlidir – akıllı telefon kullanıcılarının % 87’si bir an önce aramaya yönelir, akıllı telefon kullanıcılarının % 61’i mobil bilgilerini konumlarına göre özelleştiren şirketlerden satın alma olasılıklarının daha yüksek olduğunu söyler. 

Kişiselleştirme = Alaka Düzeyi

“Bank of America” ​​terimini arayan bir kullanıcı örneğini ele alalım. Masaüstünde Google, kullanıcıların doğrudan web sitesindeki aramalarıyla en alakalı sayfaya gidebilmeleri için birçok farklı seçenek sunar. Ayrıca, kullanıcıların en yakın banka yerini kolayca bulabilmeleri için bir harita seçeneği de vardır. Mobil cihazlarda Google, Bank of America uygulamasını kolayca indirme olanağı sunar. Tüm bunlar kullanıcı için son derece kişiselleştirilmiş bir deneyime katkıda bulunur ve markanın kendisine sağladığı ek fayda, arama sonuçları sayfasında çok fazla alana hakim olma yeteneğidir.

Bir arama yapılırken mevcut ve kişiselleştirilmiş olmak önemli olmakla birlikte, ilgili içeriği düzenli olarak sağlamaya devam etmek de önemlidir. Aslında, tüketicilerin % 73’ü bir marka seçerken düzenli olarak bir reklam verenden faydalı bilgiler almanın en önemli özellik olduğunu söylüyor. Alakalı içerik önemlidir. ve bu, olabildiğince hiper odaklanmış ve kişiselleştirilmiş olmak anlamına gelir. Kullanıcılarla alakalı kalmanın bir yolu Gmail reklamlarıdır. E-posta nüfusun % 96’sına ulaşır ve Gmail yalnızca nüfusun yaklaşık % 56’sına ulaşır. E-posta, pazarlamacılar için mevcut en kişiselleştirilmiş kanallardan biridir ve bu kanalda kişisel, taktik reklamlara sahip olmak, doğrudan müşterinizle konuşmanın harika bir yoludur.

Her nesil çevrimiçidir, onlarla orada tanışın – bu sadece bin yıllık bir ‘şey’ değil, yaş aralığından bağımsız olarak müşterinizle dijital olarak tanışmanız önemlidir. 2. Dijital, kişiselleştirilmiş pazarlamaya giriş kapısıdır – günümüzün yarısından fazlası dijitale harcanmaktadır ve kişiselleştirilmiş bir stratejiye sahip olmak markanızın kalabalık bir pazarda öne çıkmasına yardımcı olabilir. 3. Alakalı olun, yararlı olun, zamanında olun – içeriğinizin sürekli taze olduğundan ve müşterinizin dijital alanda ihtiyaç ve isteklerini düşündüğünüzden emin olun. 

Size en iyi deneyimi sunmak için çerezleri kullanıyoruz.