Yukarı Kaydır

Siyah

Beyaz

Siyah

Beyaz

Ankara
Ahimesut Mh. 1789. Cadde, Akasya Evleri C:13
info@pio.com.tr
Tel: +90 532 404 7037
İstanbul
Eski Büyükdere Caddesi, Büyükdere İş Merkezi, No:2 Kat:6
info@pio.com.tr
Tel: +90 532 404 7037

Web Siteniz İçin Hala Kullanmanız Gereken SEO Taktikleri

Etkili bir arama motoru optimizasyonu stratejisi, hem yerinde hem de saha dışı taktiklerin sağlıklı bir karışımını birleştiren çok yönlüdür. Son birkaç yıldır SEO‘da birçok değişiklik yapıldı ve artık uygulanmayan taktikler var, ancak bugün için önemli olan birçok SEO uygulaması var. Bu makalede, web sitenizin, işletmeniz için önemli olan konular ve sorgular için arama sonuçlarındaki görünürlüğünü artırmak üzere optimize edebileceğiniz birkaç temel öğeyi yerinde ele alıyoruz.

Web sitesi kullanılabilirliğine yatırım yapın

Optimizasyonu düşünmeye ilk başladığınızda, bir arama motorunun amacının ne olduğunu hatırlamak yararlı olacaktır. Google ve diğer arama motorları arama trafiğini çekmek için rekabet ederler (çünkü sonuçta daha fazla arama reklamlardan daha fazla gelir anlamına gelir) ve kullanıcıları çekmenin en iyi yolu sürekli olarak yüksek kaliteli sonuçları kullanıcı sorgularına döndürmektir. Bu nedenle algoritmalar, iyi kullanıcı deneyimi sağlayan web sitelerini ödüllendirir.

Kullanıcı deneyimi geniş bir kategoridir ve sezgisel site gezintisi gibi temel bilgilerden etkili şekilde ifade edilmiş harekete geçirici mesajlar gibi nitelik ayrıntılara kadar her şeyi içerir. Site içeriği oluşturmaya kaynak sağlamadan önce (bu da önemli bir optimizasyon olsa da), öncelikle sitenin genel mimarisinin hem içerik ihtiyaçlarınıza hem de kullanıcı hedeflerinize hizmet edecek şekilde tasarlandığından emin olmak önemlidir.

Benzersiz ve alakalı içerik oluşturun

Belki de zaman ve çabaya en büyük yatırımı gerektiren en önemli sıralama faktörü, kaliteli site içeriğinin oluşturulmasıdır. Görünürlük elde etmeye çalıştığınız konularla yüksek oranda alakalı site içeriği, etkili bir SEO stratejisinin belkemiğidir.

Anahtar, oluşturduğunuz içeriğin benzersiz ve taze olması gerektiğidir. Google, ince, gereksiz veya eski olduğu düşünülen site içeriğine daha az eşitlik sağlayacaktır. Markanızın, gerçek bir kullanıcı ihtiyacına hizmet eden makaleler, teknik incelemeler ve videolar oluşturabileceği alanları arayın ve belirli bir konunun etrafındaki sohbete değer katın.

Sayfa yükleme sürelerini azaltın

Site hızı kullanılabilirliğin bir bileşenidir. Bir kullanıcı yüklemesi uzun süren bir web sitesinden oldukça rahatsızlık duyar. İnternet bağlamında “uzun zaman” ın aslında sadece birkaç saniye olduğunu unutmayın. Çalışmalar, sayfanın yüklenmesi gereken her iki saniyede bir site sıçramalarının arttığını tekrar tekrar göstermiştir. Site yükleme süresini iyileştiren site optimizasyonlarını titizlikle izlemek, sitenizin temel konular için iyi arama görünürlüğü elde etme yeteneğini geliştirecektir.

Mobil erişilebilirliğe odaklanma

Mobil erişilebilirlik ve kullanılabilirlik yıllardır önemli sıralama faktörü olmuştur. Bu, Google‘ın arama hacminin yarısından fazlasının mobil cihazlarda yaşanmasının yansımasıdır. Mobil cihazlarda arama yapan, yalnızca mobilde tamamen işlevsel olmayan bir web sitesine inmek için umut verici görünen bir sonuç bulan bir kullanıcı için deneyimin ne kadar tatmin edici olmadığını düşünün. Bu, Google‘ın en kötü senaryosu, bu nedenle Google yüksek kaliteli mobil deneyimler sunan web sitelerini ödüllendiriyor.

Mobil kullanılabilirlik tüm web siteleri için bir zorunluluktur. Mobil, dijital stratejinizin önemli bir parçası değilse veya sitenizi mobil trafiği göz önünde bulundurarak denetlediğiniz ve elden geçirdiğinizin üzerinden birkaç yıl geçtiyse, arama görünürlüğünüz bu nedenle acı çekebilir. Mobil kullanılabilirlik, web sitesi stratejisinin bir parçası olarak düşünülmelidir.

Başlık etiketlerini ve meta açıklamaları göz önünde bulundurun

Belirli anahtar kelimeleri çok önemsenmeyen SEO taktiğidir, ancak başlık etiketleri ve meta açıklamalar hala önemli bir amaca hizmet eder. Başlık etiketi, sayfanın içeriğini doğru bir şekilde, ideal olarak 70 veya daha az karakterle tanımlamalıdır. Kullanıcıyı açılış sayfasına tıkladıklarında bulmayı bekleyebilecekleri içeriğe uygun şekilde hazırlayacak bir etiket lehine spam içerikli anahtar kelime tekrarı yapmaktan kaçının. Bunu yapmak, yetersiz kullanılabilirliğin göstergesi olarak kabul edilen bir faktör olan sayfa sıçramalarını azaltmaya yardımcı olabilir.

Tıklamaları daha da teşvik etmek için meta açıklamalar da değiştirilebilir. Bu belirli yerinde öğenin rolü, başlık etiketini desteklemek ve ek bağlam sağlamaktır. Düzgün yazıldığında, meta açıklama kullanıcıları web sitenizin aradıkları bilgileri veya ürünleri sağlayacağına ikna edebilir.

Son düşünceler

Web aramasının ilk günlerinde, oyun arama motorlarının arzu edilen anahtar kelimeler için çok yüksek sıralarda yer alması nispeten kolaydı. Ancak aramanın doğası değişti ve arama motorları önemli ölçüde gelişti. Modern arama motoru optimizasyonu, hedef kullanıcılarınıza kaliteli bir deneyim ve yüksek değerli içerik sağlamanın yollarını bulmakla ilgilidir. Bunu yapmak, içerik stratejisine, yaratıma yatırım yapılmasını ve kullanıcı beklentilerini karşılayan ve hatta aşan bir kullanıcı deneyimi sunmaya adanmışlık gerektirir.

Size en iyi deneyimi sunmak için çerezleri kullanıyoruz.