Yukarı Kaydır

Siyah

Beyaz

Siyah

Beyaz

Ankara
Ahimesut Mh. 1789. Cadde, Akasya Evleri C:13
info@pio.com.tr
Tel: +90 532 404 7037
İstanbul
Eski Büyükdere Caddesi, Büyükdere İş Merkezi, No:2 Kat:6
info@pio.com.tr
Tel: +90 532 404 7037

Tüketici Aklına Dalmak: Tüketici Niyetini Anlamak

Hepimiz “müşteri her zaman haklıdır” ifadesini duyduk ve bu, bugün içinde yaşadığımız tüketici merkezli dünyadan daha doğru olmamıştı. İnternetin gelişi, tüketicilere ihtiyaç duydukları herhangi bir şirketi, ürünü veya hizmeti araştırabilecek araçlar sağladı. Bu da, markaların rekabeti aşmak için daha çok çalışması gerektiği anlamına geliyor.

Bunu yapmanın en iyi yolu, tüketicinin kim olduğu ve markanızla etkileşime girdiklerinde hedeflerinin ne olduğu konusunda net bir anlayış geliştirmektir. Bu makalede, tüketici amacının neden anlaşıldığını ve belirli hedef müşterilerinizin amacını belirlemenizi sağlayacak teknikler ana hatlarıyla açıklanacaktır.

Tüketici niyeti neden önemlidir?

Tüketici amacının neden önemli olduğunu anlamak için önce bunun ne olduğunu anlayalım. Tüketici amacı, ticaretle ilgili bir faaliyetin gerçekleştirilmesi için belirli bir tüketicinin amacını temsil eder.

Örneğin, Tüketici A, ihtiyaç duyduklarını bildikleri bir ürünün bölgelerindeki bir mağazada stokta olup olmadığını öğrenmek için bir şirketin web sitesini ziyaret edebilir. Bu arada, Tüketici B’nin çözmesi gereken bir sorunu var ve çözüm bulmak için Google’a başvuruyor. Hem Tüketici A’nın hem de Tüketici B’nin aynı şirket web sitesini ziyaret ettiğini düşünün. Sitedeki içerik yalnızca Tüketici A ile konuşursa, Tüketici B araştırmalarını bu şirketten vazgeçirir ve marka potansiyel bir müşteriyi kaybeder. Daha da kötüsü, sitedeki içerik Tüketici A veya Tüketici B ile konuşmuyorsa ne olur ?

Her marka hedef müşterilerinin ihtiyaçlarını ve hedeflerini anlamaya çalışmalıdır. Bu anlayış, markanızın tüketiciye, alıcı olma yolunda ilerlemesine yardımcı olacak bir şekilde bağlantı kurmasını sağlayan şeydir. Tüketici amacı düşünülmeden tasarlanan bir web sitesi, reklam kampanyası veya mağaza deneyimi olan pazarlama temas noktası kullanıcının ihtiyaçlarını karşılayamaz ve kullanıcının ihtiyaçlarını karşılayamaz. Tüketici ihtiyaçları için çalışmak zorunda kalmadan karşılanır bir deneyim tasarlarken birincil hedef olmalıdır.

Tüketici niyetinin ortaya çıkarılması

Web sitesi tasarımı ve geliştirilmesi söz konusu olduğunda, tüketici niyeti önemlidir . Markanın web sitesi genellikle bir markayı veya markalı ürünü araştırırken tüketicilerin gittiği ilk yerdir. İlgili ilgili sorguların arama sonuçlarında göstereceği web sitesidir. Reklam kampanyalarınızın çoğunun gideceği yer burasıdır. Bu nedenle, tüketici niyetinin tasarım stratejisinin ilk aşamalarında dikkate alınması önemlidir. 

Bunu yapmanın en yaygın yollarından biri, bir dizi kullanıcı oluşturmaktır. Bunlar, markanın web sitesini kullanacak farklı tüketicileri temsil etmek için oluşturduğu kişilerdir. Her bir kişi belirli ihtiyaçları veya hedefleri olan farklı bir kullanıcı kategorisini temsil eder. Bu kişiler, bir kullanıcı deneyimi tasarlarken önceliklerin tanımlanmasına yardımcı olur.

Bunu düşünmenin bir başka yolu, genellikle beş aşamadan oluşan satın alma döngüsünü düşünmektir: farkındalık, araştırma, karşılaştırma, satın alma ve elde tutma. Bu döngünün her aşamasında tüketicinin ihtiyaçlarının neler olduğunu anlamak için çalışın ve daha sonra web sitenizin her aşamada bu ihtiyaçları karşılamak için tasarlanıp yapılandırılmadığını düşünün . Başka bir deyişle, tüketiciyle kendi şartlarıyla buluşmanın yollarını arayın.

Tüketici amacını belirlemek için özel teknikler

Tüketici niyeti her zaman açık değildir, ancak iyi haber şu ki, tüketicilerimizi daha iyi anlamamıza yardımcı olmak için tasarlanmış çok sayıda araç ve teknik bulunmaktadır. Aşağıda en kullanışlı olanlardan birkaçını listeledik:

  • Web sitesi analizi : Mevcut web siteleri için bilgiler için kendi site analizinize dönmeniz iyi bir başlangıç ​​noktasıdır. Ancak analitik arayüzünün tüm cevapları vermesini beklemeyin. Ne aradığınızı bilmeniz ve değerli bilgileri ortaya çıkarmak için verileri elemek için zaman harcamanız gerekir. Bazı iyi başlangıç ​​noktaları kullanıcı akışlarını, site arama terimlerini ve yönlendiren anahtar kelimeleri içerir.
  • Isı Haritası : Zaten yayınlanmış olan siteler için başka bir araç olan ısı haritası, kullanıcıların belirli bir web sayfasını tıkladığı yerlerin görsel bir katmanını görmenizi sağlar. Isı haritaları, site ziyaretçileri arasında hangi içeriğin popüler olduğunu ve hangi içeriğin dikkat çekemediğini hızlı bir şekilde anlamanıza yardımcı olur.
  • Anketler : Tüketicilere, sitedeyken hedefleri ve ihtiyaçları hakkında doğrudan ve hedefli sorular sormak veya markayla ilgili deneyimlerini takip etmek, doğrudan kaynaktan gelen bilgiler edinmek için harika bir yoldur.
  • A / B testi: Daha ileride, A / B belirli mesajları, harekete geçirici mesajları ve içerik önemini test ederek kullanıcı kişilerinizle konuşabileceğiniz her şeyi yapıp yapmadığınızı anlamanıza yardımcı olabilir.
  • Anahtar kelime araştırması : Anahtar kelime araştırması, amacı anlamak için mükemmel bir araçtır. Düzgün yapıldığında, markanızın tüketicilerin gerçekleştirdiği navigasyonel, bilgilendirici ve işlemsel arama türlerini belirlemesine yardımcı olur ve ihtiyaçlarının ne olduğunu bilmenizi sağlar. Birçok markanın bilgi arayıcılarını işten çıkarmaya yönelik diz çökmesi tepkisi var, ancak bu bir hatadır. Google’a göre, “Araştırmamız, akıllı telefon kullanıcılarının% 51’inin, sağlanan bilgiler yararlı olduğu için amaçladıklarından başka bir şirket / markadan satın aldığını gösteriyor.”
  • Rekabetçi araştırma: Rekabetçi araştırmanızı artırmak için anahtar kelime araştırmanızı kullanın. Hedef kişilerinizle ilişkilendirdiğiniz sorgu türleri için kimin iyi sıralandığına bakın. Bu şirketler veya markalar ne yapıyor? İçeriği, hedef tüketicilerinizin amacı ve hedefleri hakkında size ne anlatıyor?
  • AI : AI, tüketici niyetini anlamaya çalışırken, denklemin bir parçası. Pazarlamacılar yapay zekayı tahmini analitik şeklinde kullanabilir ve gelecekteki davranışları tahmin etmek için geçmişteki eylemleri yorumlamak için puanlamaya yol açabilir. Bu, tüketicilerin hedeflerine yakın bir şekilde pazarlama malzemeleri tasarlamalarını sağlar.

Kapanışta

Birçok marka kendi ihtiyaçlarını kullanıcıların ihtiyaçlarına göre koyma tuzağına düşer. Ne söylemek istediğimizi sorarak başlamak cazip gelebilir mi? sormamız gereken şey kullanıcılarımızın bizden neye ihtiyacı var?

Markalar tüketici odaklı olmaya odaklanmalıdır, bu da öncelikle tüketicilerinizin ne aradığını ve markanızla etkileşime girdiklerinde amaçlarının ne olduğunu anlamak anlamına gelir. Tüketici hedefleri göz önünde bulundurularak tasarım deneyimleri oluşturulursa sonuç mutlu, sadık müşteriler olacaktır.

Size en iyi deneyimi sunmak için çerezleri kullanıyoruz.